hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم | ایجاد کمپین «همدلی برای ظهور» به مناسبت نیمه شعبان

قم | ایجاد کمپین «همدلی برای ظهور» به مناسبت نیمه شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: نیمه شعبان پیشِ رو با کمپین «همدلی برای ظهور» و با شعار «مرا عهدی است با جانان ...» و هشتگ «عید نو، عهد نو» همراه خواهد بود.

 



به گزارش رویداد ایران_قم،حجت الاسلام و المسلمین یاسین حسین آبادی در نشست خبری که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن اعلام برنامه جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا  در جهان موجب شد که همگرایی افراد و مجموعه های مختلف و همچنین توجه دل ها و قلوب به سمت و سوی حضرت حجت (عج) بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده است؛ گفت:جهت گیری های ولی جامعه برای آماده سازی طلوع خورشید عظمای ولایت در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، یکی دیگر از این اتفاقات ویژه است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به وقوع یک اتفاق خاص در سال 1400 گفت: به دلیل قرار گرفتن دو نیمه شعبان در طول یک سال می شود این سال را سال مهدوی نامید و این یک رخداد ویژه است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود همه مجموعه ها در سال 1400 و برای گسترش و تعمیق معرفت به امام زمان (عج)، انس با حضرت و همچنین تبیین وظایف منتظران در قالب های مختلفی مانند جشنواره، مسابقه، همایش و مانند آن به میدان بیایند و روح مهدویت را در همه برنامه هایشان لحاظ کنند.

حسین آبادی با بیان این که عنوان «همدلی برای ظهور» در چهارمین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام نیز به عنوان اقدام مشترک همه آستان های مقدس مورد توجه قرار گرفته است بیان کرد: نیمه شعبان پیشِ رو با کمپین «همدلی برای ظهور» و با شعار «مرا عهدی است با جانان ...» و هشتگ «عید نو، عهد نو» همراه خواهد بود، ضمن آن که مراسم استغاثه عمومی به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در شب نیمه شعبان و همچنین مراسم إحیای این شب، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

 

 

حجت الاسلام حسین آبادی سپس اضافه کرد: مسجد مقدس جمکران برای بزرگداشت جشن نیمه شعبان در شرایط کرونا، اقدام به تهیه بسته های عیدانه با محوریت کودکان و نوجوانان کرده است تا نهادهای مختلف بتوانند با تهیه این بسته و توزیع آن در بین جامعه هدف خود، فرهنگ مهدویت را به درون خانه ها و خانواده ها ببرند.

وی برگزاری نخستین جشنواره ملی کودک و نوجوان امام مهدی (عج) و پویش «با تو عهد می بندیم» را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت نیمه شعبان عنوان کرد و بیان داشت: پویش «جمعه های همدلی» نیز برای طول سال 1400 برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین گفت: جشن های نیمه شعبان و احیای شب نیمه شعبان از فضای مجازی و همچنین رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد